چرا وقتی هوا سرد است موهای بدن ما سیخ می ایستد ؟
jebril
یک شنبه 13 خرداد 1397برچسب:, :: 10:45 ::  نويسنده : hr ashouri

چرا وقتی هوا سرد است موهای بدن ما سیخ می ایستد ؟

 

 

 سیخ شدن موهای بدن از زمانی آغاز شد كه بدن انسان ها پوشیده از مو بود . وقتی هوا گرم است و شما نیاز به خنك شدن دارید ، ماهیچه های كوچك در انتهای هر مو منبسط می شود و این انبساط باعث شل و ول شدن موها می شود . غده های مولد عرق با ترشح عرق ، گرما را از بدن دور می كنند . رگ های خونی نیز گرما را به سمت پوست بدن آورده و آن را دفــع می كنند . اما وقتی هوا سرد است . این ماهیچه ها منقبض شده و باعث انقباض یا راست ایستادن موها می شود .

غده های مولد عرق بسته می شوند تا گرما را حفظ كنند . رگ های خونی هم كوچك می شوند تا از هدر رفتن گرما جلوگیری كنند .

راست ایستادن یا همان سیخ شدن موها امروزه كمك زیادی به ما نمی كند ، چون ما موی زیادی روی بدنمان نداریم . میلیون ها سال قبل بدن انسان ها با موی زیادی پوشیده شده بود و این عمل باعث گرم شدن آنها می شد . سرما تنها علت سیخ شدن موهای بدن نیست . ترس یا عصبانیت نیز می تواند همان واكنش را ایجاد كند . این مسئله در پستانداران دیگر مثل سگ و گربه هم صادق است . جالب است بدانید وقتی كه سگ ها یا گربه ها عصبانی می شوند موهای بدنشان سیخ می ایستد .



درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jebril و آدرس jebril.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 372
بازدید ماه : 4350
بازدید کل : 556219
تعداد مطالب : 194
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1